A K 2022 már a jövőt mutatta

Sem a covid, sem a háborús válság az egekbe szökő energiaárakkal, az ellátási lánc problémáival nem tudta legyűrni a K-Messe erejét, bár voltak, akik kételkedtek ebben. A több mint háromezer kiállító 60 országból demonstrálta: a 70 éves K – különösen most, a járvány okozta változások után és a nehéz világgazdasági helyzetben – tud eligazítást, fókuszt, információt és tudást adni korunk aktuális kihívásaira. Óriási szükség van a személyes eszmecserére akkor is, amikor a műanyagipar a körforgásos gazdaság felé vezető átalakulás kellős közepén tart.

Az európai vállalatok ezúttal is különösen jól képviseltették magukat a szakvásáron, Németország mellett mindenekelőtt Olaszországból, Ausztriából, Törökországból, Hollandiából, Svájcból és Franciaországból, valamint az USA-ból érkeztek nagy számmal kiállítók. A K ugyanakkor egyértelműen tükrözte már a világpiaci változásokat: erősen megugrott az ázsiai kiállítók és látogatók száma, különösen Kína, Tajvan, India, Dél-Korea, Japán piacaira kell mostantól kiemelten figyelni.